Dameklubben


Husk Dameklubbens månedsmatch
m/kulørt bold tirsdag den 5. september
TILMELDING


Husk Dameklubbens årsafslutning samt
generalforsamling
lørdag den 30. september 2017
TILMELDING


PINK CUP  afholdt den 23. maj 2017
En fantastisk dag med pinki' piger.
Tak for støtten til KRÆFTES BEKÆMPELSE


Velkommen til Dameklubbens side. 

Hver tirsdag fra primo april til primo oktober spiller vi Damegolf i Ikast Golfklub, dog med nogle ugers sommerpause.

Den lille praktiske” er navnet på vores folder, som også indeholder matchkalenderen. 

Hvis du har spørgsmål, idéer eller kommentarer, er du velkommen til at rette henvendelse til Dameklubbens bestyrelse.


Dameklubbens bestyrelse

Anne G. Niebuhr
Formand
Mobil 20 68 25 30
ag@niebuhr.dk

Jette Faartoft
Kasserer
Mobil: 25 46 55 25
jettefaartoft@gmail.com

Anne G. Bech Hansen
Kommunikation og Sekretær
Mobil: 40 88 67 37
agbh02@gmail.com

Tove Lauridsen
Matchleder
Mobil: 23 95 92 93
Tove.lauridsen@mvb.net 

Lotte K.Søndergaard
Matchleder og Sekretær
Mobil 25 13 88 12
Lottesondergaard@live.dk

Jytte Lund Nielsen
Mad & præmieansvarlig
Mobil: 25 14 52 30
jyttelund@live.dk  

   
   
   
   
Den lille praktiske

Dameklubben udgiver hvert år "Den lille praktiske". Al information er samlet her, også matchkalenderen.

Få eksemplarer er printet og hænger på vores opslagstavle i Stalden.

Hent "Den lille praktiske her"

Handicapinddeling
Der spilles i 3 lige store rækker, hvor handicapgrænsen er flydende efter antal spillere på dagen.

                                                    

Uddeling af præmier

A, B og C række:

1. plads: 1 gavekort på kr. 100,- til Golfshop Ikast

2. plads: 1 gavekort på kr. 50,- til Matas

3. plads: 3 bolde

4. plads: 1 bold
 
v/9 huller 1. plads: 1 flaske rødvin (min. 7 deltagere)

Nærmest flaget: 1 gavekort på kr. 50,- til Rex Blomster

Eagle: 2 flasker rødvin

Hole in one: kr. 500 fra Handelsbanken (kun 1 gang pr. sæson) 

  • Hvis ikke der laves Hole in One, tilfalder præmien den, der er nærmest flaget i alle almindelige tirsdagsmatcher i Dameklubben i hele sæsonen

 

Ovennævnte gælder ved almindelige tirsdagsmatcher.

Kontingent

Det årlige kontingent i Dameklubben er på 350,- kr. og er et engangsbeløb. Dette kan indbetales på regnr.: 7641 kontonr: 1052293 i Handelsbanken i Ikast. 

Husk at opgive navn og medlems nummer. 

Man kan også vælge at betale 50,- kr. pr. gang, hvis års medlemsskab ikke ønskes. Betaling og tilmelding (skrives på tilmeldingslisten på tavlen) skal ske inden man tee'er ud.

Ovennævnte gælder også hvis der spilles 9 huller.

Matchformer
Captains Crew (Scramble)
Holdmatch med 2, 3 eller 4 spillere.
Den med lavest Hcp. er ”Captain”.
Alle slår ud, man vælger den bedste bold, alle spiller videre derfra etc. til bolden er i hul.

Orange bold
Holdmatch med 3 eller 4 spillere.
Der udleveres en orange bold pr. hold.
Man bestemmer selv start rækkefølgen på holdet, da den orange bold skal gå på omgang.
Den orange bolds score er holdets score samt scoren for den, der har spillet med den orange bold.
Mister man den orange bold, er man ude af holdmatchen - men deltager fortsat i den individuelle konkurrence.

4 ball 3 best ball
Holdmatch med 4 spillere.
Alle spiller sin egen bold.
3 bedste scores på hvert hul tæller til holdet.
 
4 ball 2 best ball
Holdmatch med 4 spillere. 
Alle spiller sin egen bold. 
2 bedste scores på hvert hul tæller til holdet.
 
2 ball 1 best ball 
Holdmatch med to spillere.
Begge spiller sin egen bold, bedste score på hvert hul tæller til holdet. 

Greensome
En holdmatch, hvor 2 spillere danner par.
Begge spillere slår ud fra tee-stedet og vælger den bedste bold, som spilles videre af den spiller, hvis bold ikke er valgt. Herefter skiftes spillerne til at slå, indtil slagene er brugt eller bolden er i hul.
Matchprogram 2017
Marts 
29. Opstartsaften hos Golfshop Ikast med sandwich. Start kl. 18.30
Der vil også være information om sæsonen.  Invitation

April 
04. Åbningsmatch. 4 ball 2 best ball
Fællesstart kl. 15.40. Gunstart kl. 16.00. Spisning efter match
Sponsor: Møblér Ikast & Rex Blomster
11. Almindelig tirsdagsmatch (første tællende)
18. Almindelig tirsdagsmatch
25. Almindelig tirsdagsmatch
 
Maj
02. Månedsmatch. 2 ball 1 best ball
Fællesstart kl. 15.40. Gunstart kl. 16.00. Spisning efter match
Sponsor: Golfshop Ikast
09. Almindelig tirsdagsmatch
16. Almindelig tirsdagsmatch
23. Almindelig tirsdagsmatch
Pink Cup er Danmarks største golfturnering for kvinder.
Der er ca. 100 deltagende klubber.
Matchfee (kr. 150,-) går ubeskåret til bekæmpelse af brystkræft.
30. Almindelig tirsdagsmatch (Slagspil)
 
Juni 
06. Månedsmatch. Individuelt samt putte konkurrence
Fællesstart kl. 15.40. Gunstart kl. 16.00. Spisning efter match
Sponsor: LâLâ & pro&co
13. Almindelig tirsdagsmatch
20. Almindelig tirsdagsmatch
27. Almindelig tirsdagsmatch
 
Juli 
04. Månedsmatch. 4 ball 2 best ball
Fællesstart kl. 15.40. Gunstart kl. 16.00. Spisning efter match
Sponsor: ONE TWO & LUXZUZ
 
S O M M E R F E R I E :-)
uge 28 + 29 + 30
 
August 
01. Almindelig tirsdagsmatch
08. Almindelig tirsdagsmatch
12. Dameklubbens udflugt til Storådalen, Holstebro. Spisning efter match. Se invitation her.
15. Almindelig tirsdagsmatch (Slagspil)
22. Bymatch mod Herning i Ikast
Fællesstart kl. 15.40. Gunstart kl. 16.00. Spisning efter match
29. Almindelig tirsdagsmatch
 
September 
05. Månedsmatch. Kulørt bold
Fællesstart kl. 15.40. Gunstart kl. 16.00. Spisning efter match
12. Almindelig tirsdagsmatch (sidste tællende)
19. Almindelig tirsdagsmatch
26. Almindelig tirsdagsmatch
30. Årsafslutning. 4 ball 3 best ball
Gunstart kl. 10.00. Sponsor: MIDT FACTORING
Generalforsamling m/fælles morgenmad inden match - og spisning efter match
Bemærk:
Hvis man ikke har indbetalt 350,- i årsmedlemskab, koster det til årsafslutningen kr. 300,-
Årsmedlemmer kr. 150,-
Vi gør opmærksom på, at der kan forekomme ændringer i matchprogrammet.
Månedsmatch

En gang om måneden har vi månedsmatch med gunstart kl. 16.00 med efterfølgende spisning. 
Prisen for deltagelse i månedsmatch er variabel, men offentliggøres når tilmelding til matchen åbnes.

I forbindelse med fællesspisningen ved månedsmatch, uddeles præmier for den foranliggende periode.  

NB!  Prisen for deltagelse i Pink Cup er kr. 150,-, som går ubeskåret til bekæmpelse af brystkræft.

Nyt fra Dameklubben

Kære medlemmer af Dameklubben

Husk at Dameklubben holder årsafslutning samt generalforsamling lørdag den 30. september.

Vi starter med fælles morgenmad imens vi afholder generalforsamling ifølge vedtægterne:

  • Formandens årsberetning
  • Kassereren fremlægger årets regnskab
  • Bestyrelsen takker afgåede medlemmer og nye medlemmer vælges.
    Bestyrelsen består af 6 medlemmer samt evt. en suppleant. Hvert år er på skift 2 på valg. Genvalg er muligt.
    Bestyrelsen vælger blandt de indkomne forslag. Bestyrelsen konstituerer sig selv ved et møde inden kalenderårets udgang. 
  • Behandling af indkomne forslag. Forslag - samt evt. forslag til ændring af vedtægterne, skal være formanden i hænde senest 14 dage før generalforsamlingen.

Har du forslag til nye bestyrelsesmedlemmer - eller kunne du godt selv tænke dig at komme i bestyrelsen, hører vi meget gerne fra dig :-)


Efter morgenmaden og generalforsamlingen skal der spilles golf.

Gunstart kl. 10,00

Vi spiller 4 ball 3 best ball fra tee 44.

Der vil også være puttekonkurrence, samt nærmest flaget og længste drive på udvalgte huller.

Sponsor: MIDT FACTORING


Vi slutter dagen af med spisning og uddeling af præmier.


Matchfee incl. morgenmad og spisning kr. 150,-

Bemærk - hvis man ikke har indbetalt kr. 350,- i årsmedlemsskab, koster det kr. 300,- at deltage til årsafslutningen.


Vi glæder os til at se rigtig mange denne lørdag og håber, at vi får en hyggelig og sjov årsafslutning i tørvejr :-)

 

Vel mødt!

Dameklubben

Klik her for tilmelding

 

 

Tirsdagsmatch

Ved de almindelige tirsdagsmatcher kan man selv bestemme, hvornår man vil spille, dog skal man sikre sig, at man har en markør, som også deltager i turneringen. 

Man bestiller en tid via GOLFBOX og skriver sig på tilmeldingslisten, som hænger på Dameklubbens opslagstavle i klubhuset.   

Betaler man pr. tirsdagsmatch, skal man udfylde en lille kuvert med navn, medlemsnr. og beløb.

Kuverten findes i dame omklædningsrummet. Kuverten afleveres enten til dagens matchledelse, eller i "postkassen", som ligeledes er i dame omklædningsrummet.   

Af matchkalenderen fremgår, hvilken turneringsform der spilles.

Husk betaling og tilmelding på listen skal ske inden man tee'er ud.

Vedtægter for Dameklubben i Ikast Golf Klub

§ 1.
For at deltage i Dameklubbens matcher kræves følgende forudsætninger opfyldt:

• Kvindeligt Senior- eller Juniormedlemskab af Ikast Golf Klub.
• Kvindelig Longdistancemedlemskab.
• Kvindelig Gæstespiller mod betaling af såvel Greenfee samt Matchfee.
• Markøren skal opfylde samme betingelser.
• Matchfee for året er 350,- eller 50,- pr. gang

§ 2.
Der spilles i 3 lige store rækker, hvor handicapgrænsen er flydende efter antal spillere på dagen.

§ 3.
Spilledag er tirsdag (april–september). 18/9 huller med start fra hul 1. (udflugten og månedsmatcherne er undtaget)
Der opsættes startlister på damernes opslagstavle.
Tilmelding på Golfbox og startliste senest samme dag inden start.
Hver 8. Spiller i en gruppe udløser en præmie. Min. 3 spillere i hver række for at udløse præmie (også 9 huller).
Resultatliste opsættes på opslagstavlen/golfbox senest 2 dage efter den afviklede match.

§ 4.
Ca. en fællesstart i hver måned.

Senest tilmelding lørdag kl. 12,00.
Månedsmatchen efterfølges af fællesspisning i klubhuset samt præmie-overrækkelse for den foranliggende periode.
Matchudvalget sætter hold og laver startlister efter HCP/SPH.

§ 5.
Scorekortet udfyldes altid med:
Medlemsnummer, starttid, HCP/SPH, tildelte slag, markørens underskrift og egen underskrift.
Ved mangelfuld eller utydelig udfyldelse af scorekort, vil forsømmelsen medføre diskvalifikation i den pågældende match, dog registreres deltagelsen.
Handicap regulering sker automatisk via Golfbox

§ 6.
Eventuelle protester afgøres alene af vores siddende bestyrelse/matchledelse.
Ved stemmelighed er det formandens stemme som er gældende.

§ 7.
Resultaterne fra de afviklede tællende første 14/15 tirsdagsmatcher, indregnes i et årsresultat.
I forbindelse med tællende tirsdagsturneringer, hvor vejrliget umuliggør golfspil hele dagen - f.eks. sne, kraftig regn, torden og lign. – kan bestyrelsen beslutte, at matchen udgår af de tællende turneringer, men dagen udløser præmier. Beslutningen herom vil blive offentliggjort på opslagstavlen sammen med dagens resultater.
Til årsresultatet indregnes årets 8 bedste scores.
De opnåede resultater tæller således:
• 10 points = spil til HCP/SPH
• 9 points = spil til +1 (do)
• 8 points = spil til +2 (do)
• 11 points = spil til - 1 (do)
• 12 points = spil til - 2 (do)
• 13 points = spil til - 3 (do) Osv.
Spilleren med flest point kåres som årets spiller til årsafslutningen.
I tilfælde af pointlighed, vinder spilleren med laveste HCP/SPH. Såfremt
spillerne fortsat står lige, falder afgørelsen på de sidste 5-3 match resultater eller sidste resultat.
Årets flittigste spiller(e) i de tællende almindelige matcher kåres ved årsafslutningen.

§ 8.
Forslag til ændring af vedtægterne skal fremsendes til formanden senest 14 dage før generalforsamlingen.

§ 9.
Generalforsamlingen finder sted i forbindelse med årsafslutningen. Her aflægger formanden årsberetning, og kassereren fremlægger årets regnskab.
Bestyrelsen takker afgåede medlemmer og præsenterer de nye.
Bestyrelsen består af 6 medlemmer samt evt. en suppleant. Hvert år er på skift 2 på valg. Genvalg er muligt. Bestyrelsen vælger blandt de indkomne forslag. Bestyrelsen konstituerer sig selv ved et møde inden kalenderårets udgang.

§ 10.
Dameklubben er et underudvalg til Ikast Golfklubs Turneringsudvalg og skal overholde disse turneringsbetingelser, i tillæg til evt. egne regler og/eller vedtægter. Der skal reguleres ved alle matcher jf. Ikast Golfklubs turneringsudvalg.

Opdateret og redigeret 18.01.2017.
Bestyrelsen: Jette Faartoft, Jytte Lund Nielsen, Anne G. Hansen, Anne Grethe Niebuhr, Tove Bjerre Lauridsen og Lotte Kjærgaard Søndergaard


Kursus

;